Vesper, vesperis. Ουσιαστικό τρίτης κλίσης, αρσενικό, που σημαίνει βραδάκι, και αποσπερίτης. Υπό το φως του, και με το όνομα αυτό, στο παρόν ιστολόγιο θα φιλοξενηθούν οι δράσεις και τα προγράμματα του 1ου Εσπερινού Γυμνασίου Πατρών, με σκοπό αυτά να διαχυθούν στην κοινωνία ώστε να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων και ιδεών γύρω από εκπαιδευτικά θέματα.
Το 1ο Εσπερινό Γυμνάσιο Πάτρας προσφέρει τη
δυνατότητα σε εργαζόμενους μαθητές
ηλικίας 14 ετών και άνω να αποκτήσουν
απολυτήριο Γυμνασίου και να προχωρήσουν
στο Λύκειο με προοπτική σπουδών στα
ΑΕΙ και στα ΤΕΙ. Το
σχολείο λειτουργεί κατά την εσπερινή
ζώνη 19.00 – 22.15 στο κέντρο της Πάτρας, σε
ένα ιστορικό κτίριο επί της οδού Κανακάρη, το οποίο είναι παλιό παράρτημα του
Πανεπιστημίου Πατρών και το οποίο έδρασε
σαν ορμητήριο των κοινωνικών αγώνων
των φοιτητών ενάντια στη δικτατορία
κατά τη διάρκεια της εξέγερσης τον
Νοέμβριο του 1973. Σήμερα στο ίδιο κτίριο
στεγάζεται και το 13ο ημερήσιο ΓΕ.Λ. Πατρών. Στο 1ο Εσπερινό Γυμνάσιο εργάζονται συνολικά
έξι εκπαιδευτικοί. Διευθυντής είναι ο
Τέγας Χρήστος, κλ. ΠΕ19, και αναπληρωτής
Διευθυντής ο Νικολόπουλος Χρήστος, κλ.
ΠΕ02. Είναι
το ένα από τα δύο εσπερινά γυμνάσια της
πόλης των Πατρών και οι εγγεγραμμένοι
μαθητές ανέρχονται σήμερα στους 66. Έχει την ιδιαιτερότητα να φοιτούν σε
αυτό μαθητές Ρομά και αλλοδαποί, ενώ
οι λοιποί φοιτώντες έχουν ποικίλες
ιδιαιτερότητες που δεν έχουν να κάνουν
μόνο με το επιτακτικό εργασιακό τους
ωράριο, την ηλικία τους ή το πρότερο μορφωτικό υπόβαθρο αλλά και με κοινωνικές
προκλήσεις όπως η ανεργία, η παραβατικότητα
και οι εξαρτήσεις. Σε αντίθεση με τα
περισσότερα πρωινά σχολεία της ίδιας
βαθμίδας, το 1ο Εσπερινό Γυμνάσιο Πατρών δεν εμφανίζει
ομοιογένεια ούτε όσον αφορά το γνωστικό
επίπεδο των μαθητών, αλλά ούτε και ως
προς το πλήθος και τη σταθερότητα
εμφάνισης αυτών ανά τμήμα.
Εξ αιτίας των αντίξοων αυτών συνθήκων, εν μέσω των οποίων το σχολείο καλείται να εξυπηρετήσει τις ιδιαίτερες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών του, ανηλίκων και μη, καθηγητές του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου θα συμμετέχουν, έπειτα από επιτυχή αίτηση του σχολείου για υποτροφία Erasmus που αφορά τη μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης, σε δύο σεμινάρια στο εξωτερικό που αφορούν ζητήματα τα οποία άπτονται ιδιαίτερα του χαρακτήρα της εκπαίδευσης σε εσπερινά σχολεία:
1. Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention / Διαχείριση Συγκρούσεων, Συναισθηματική Νοημοσύνη και Πρόληψη του Σχολικού Εκφοβισμού
2. How to prevent dropout and school failure / Πώς προλαμβάνουμε τη σχολική διαρροή και σχολική αποτυχία
Το πρώτο σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στη Βαρκελώνη και το δεύτερο στην Μπράγκα (Πορτογαλία) εντός του επόμενου σχολικού έτους 2018-19. Αμφότερα τα σεμινάρια αναμένεται να βοηθήσουν τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς όχι μόνο να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, να έρθουν σε επαφή με μια νέα κουλτούρα και πολιτισμό και να αναπτύξουν το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας, αλλά και να αποκτήσουν βιωματική γνώση διαχείρισης προβλημάτων που προκύπτουν σε ένα πολυπολιτισμικό σχολείο.
Οι χώρες που επιλέγησαν για τη διεξαγωγή των σεμιναρίων είναι χώρες του μεσογειακού νότου με παρόμοιους δείκτες, ενδεχομένως, οικονομικής ύφεσης, και άρα ανάλογες προκλήσεις στον χώρο της εκπαίδευσης.
Από το παρόν ιστολόγιο θέλουμε να μοιραζόμαστε με τους αναγνώστες μας στο εφεξής οποιαδήποτε έρευνα και βιβλιογραφία αφορά μαθητές και εκπαιδευτικούς γύρω από τα φλέγοντα θέματα του σχολικού εκφοβισμού και της σχολικής διαρροής, και όχι μόνο, και να ενημερώσουμε την τοπική κοινωνία γύρω από τις δράσεις που μπορούμε να αναλάβουμε ώστε να μειώσουμε την εμφάνιση αυτών των προβλημάτων στα σχολεία, με σκοπό οι εκπαιδευτικοί να γίνουμε καλύτεροι δάσκαλοι, και οι μαθητές μας καλύτεροι εκπαιδευόμενοι.
(εικόνα: αφίσα βασισμένη στην καμπάνια που διεξήχθη στη Γαλλία κατά του σχολικού εκφοβισμού, η οποία έγινε πρόσφατα δημοφιλής στη χώρα μας, λόγω της αυτοκτονίας μαθητή στην Αργυρούπολη)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου